تعمیرات مبل استقبالرویه کوبی مبل استقبال

زمان تعمیر مبل

بطور کلی هر نوع مبلی قابلیت تعمیر دارد. اما برخی از مبلها به دلیل کیفیت پایین کلاف و اسکلت چوبی درصورت تعمیرهم قابلیت استفاده طولانی مدت ندارند و حتی برخی از موارد هستند که به دلیل عدم استفاده صحیح و قرسودگی بیش از حد ارزش تعمیر را ندارند.یکی از آسیب هایی که باعث میشود به شما پیشنهاد نمیکنیم مبلتان را تعمیر کنید شکستن پایه مبل استیل است. اگرچه قابلیت تعمیر وجود دارد ولی معمولا باید همواره با احتیاط از آن استفاده کنید و یا برای تعمیر اساسی و یافتن پایه ای شبیه پایه قبلی هزینه زیادی را صرف کنید

کدام مبل ارزش تعمیر را دارد؟

اولین پرسش و اولین قدم در تعمیر یا تعویض مبل این است که از خود بپرسید آیا این مبل ارزش تعمیر و بازسازی را دارد؟

چنانچه مبلمان شما کلاف محکم و خوبی دارد و بدون شکستگی است، بهتر است بفکر تعمیر مبل باشید. کلاف مبلمان در مبل استیل که بخش عمده ای از ظاهر آنرا چوب تشکیل میدهد و زیبایی آن کاملا وابسته به چوب آن است و همچنین انواع مبلمان راحتی و تمام پارچه بسیار حائز اهمیت است.

شاید فکر کنید چون در بیشتر طرح‌های مبلمان راحتی، قسمت اعظم کلاف مبل در زیر پارچه مبلی پنهان میشود چندان اهمیتی ندارد ولی باید بگوییم که در اینصورت شما اشتباه میکنید. کلاف یا اسکلت چوبی مبل مهمترین قسمت سازنده بک مبلمان است البته بجز مواردی که با طراحی‎های خاص چوب و کلاف مبل را حذف میکنند!

چه زمانی مبل به رنگ‎کاری احتیاج دارد؟

درصورتی‌که رنگ چوب مبل سالم است و و مشکلات اساسی ندارد، می‌توانید براحتی آنرا ترمیم کنید، در غیر اینصورت باید رویه و پارچه مبل را شکافته و با کمک ابزارهای مخصوص، سطح آن را از نو پرداخت و سپس رنگ‎کاری کنید.

چه زمانی پارچه مبل نیاز به تعویض دارد؟

معمولا پارچه ها دوام بیشتری نسبت به فوم و اسفنج بکار رفته در مبل دارند. اما اگر پارچه مبل شما نخ نما و فرسوده شده یا از طرح و رنگ آن خسته شده اید، بهتر است به سراغ یک کارگاه تعمیر مبل حرفه ای نظیر تعمیرات مبل استقبال بروید !

به دلیل هزینه بالای پارچه مبلی تا هنگامی‎که فوم و اسفنج مبل از بین نرفته باشد از تعویض پارچه خودداری میکنیم که البته کار معقولی بنظر میرسد. همچنین شما میتوانید از تعمیرکار بخواهید که پارچه مبل را بطور سالم از کلاف مبل جداکند، آنرا بشوید و مجددا مبل را با همان پارچه های قبلی رویه‎کوبی کند. ما به شما این توصیه را نمیکنیم ولی اگر میخواهید با حداقل هزینه این کار را انجام دهید این مورد هم روش مناسبی است که میتواند مدنظر قرار گیرید