تعمیرات مبل استقبالرویه کوبی مبل استقبال

هزینه رویه کوبی مبل

هزینه تعمیر مبل چقدر است ؟ یک سوال اساسی قبل از هر کاری یافتن هزینه های آن است. لازم است بدانید که هزینه تعمیر مبل به عوامل و پارامترهای مختلفی بستگی دارد که در این مطلب در حد امکان آنها را بررسی میکنیم.

قبل از هر چیز لازم بدانید که هزینه تعمیر مبل صرف نظر کیفیت کار و نوع مبلمان میتواند متغیر و تابع وضعیت مبل مورد نظر باشد.

یک مبل کاملا فرسوده با محتوی پوسیده و کلاف شکسته نسبت به یک مبل که فقط پارچه آن کهنه شده است و یا کمی اسفنج آن اُفت کرده است هزینه تعمیر بیشتری خواهد داشت و دلیل آن کاملا واضح است.

صرف زمان و کار بیشتر همراه با مصرف بیشتر مواد اولیه نظیر چسب، میخ و پیچ، فوم و اسفنج، ابر، کرک و پنبه و غیره باعث چنین تفاوتی خواهد شد. بنابراین صرف نظر از میزان آسیب دیدگی مبل تعمیری، در این یادداشت به مواردی میپردازیم که کاملا با مطالب فوق متفاوت است.

هزینه تعمیر مبل

خوب بود اگر تعرفه خاصی برای تعمیر هر مبلی در نظر گرفته میشد اما واقعا اینکار امکان پذیر نیست !

مدلهای مختلف مبل اعم از استیل و راحتی توسط کارگاه ها و کارخانه های متفاوتی ساخته میشود و این درحالیست که تنوع در طراحی مبلمان بسیار زیاد است و روزی نیست که یک مبل جدید با طرحی کاملا جدید و حتی فضایی و تخیلی روانه بازار نشود.

بنابراین تعرفه و هزینه خاص و نسبتا ثابتی را نمیتوان برای تعمیر مبلمان در نظر گرفت.

1- کیفیت کار و کیفیت مواد اولیه در تعیین قیمت نهایی مبل تعمیر شده تاثیر دارد. طبیعی است دستمزد یک رویه کوب تازه کار با یک استاد متفاوت است، همینطور کیفیت نهایی کار

2- اسفنج، فوم، رنگ کاری و ورق طلا، ویسکوز، کرک و پنبه، سرمه و تزئینات و سایر موارد در هزینه نهایی رویه کوبی یک مبل موثر است.

3- متراژ پارچه مبلی مورد نیاز : مهمترین عامل قیمت تمام شده تعمیر مبل، پارچه مبلی است. طبیعی است که متراژ بیشتر و کیفیت بهتر پارچه تاثیر بسیار زیادی در هزینه نهایی تعمیر و رویه کوبی مبل دارد.

4- هزینه حمل‎و‎نقل : اگر چه این مورد در گذشته نقش نسبتا کمی در هزینه ها داشته است و هنوز هم ممکن است برخی از کارگاه های تعمیرات مبل بخشی از هزینه حمل‎و‎نقل و باربَری را بر عهده مشتری بگذارند. اما اغلب کارگاه های قدیمی و سرشناس تعمیرات مبل با تهیه خودروهای مخصوص حمل بار هزینه ها را تا حدودی کاهش داده اند و عمدتا هزینه رفت و برگشت مبلمان را از مشتریان خود اخذ نمیکنند.

چند توصیه برای کاهش هزینه رویه کوبی

  1. بهتر است در انتخاب و خرید پارچه مبل به توصیه متخصصین و استادکاران کارگاه تعمیر مبل توجه کنید !
  2. برای یافتن پارچه مبل عجله نکنید و بازار را بخوبی زیرُ رو کنید !
  3. دو مورد بالا در مورد تزئینات مبل نیز صادق است.
  4. نزدیک بودن کارگاه تعمیر مبل امروزه مسئله مهمی نیست. حمل‎و‎نقل رایگان و ارسال تصاویر و ویدئو از نحوه انجام کار حضور شما در کارگاه را منتفی خواهد کرد.
  5. بعد از نوروز و یا اوایل پاییز بهترین زمان برای کاهش هزینه های تعمیر مبل است.
  6. اگر میخواهید نقل مکان کنید و مبل شما نیاز به مرمت و بازسازی دارد بهترین زمان ممکن برای شما فراهم است.